Veras - Gældende handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Veras ApS | CVR: 37254886

Byttepolitik og returnering

 

I Veras ApS skelnes der imellem “abonnementskøb” og køb af “produkter”. Nedenstående er byttepolitik gældende for produkter. 

 

Andre produkter i Veras ApS dækker over 1) Brugt tøj købt for DKK 2) Brugt tøj købt for point 3) Gavekort, 4) Stande til Veras Market (samt leje af tøjstativer og borde) 5) Billet til Veras events.

 

1. Brugt tøj købt for DKK

 

I Veras ApS sælges der brugt tøj for DKK.

1.1 Returnering og ombytning

 

Varer købt online i Veras ApS for DKK kan ombyttes til en anden vare eller tilgodebevis indenfor 14 dage efter modtagelse. Veras ApS refunderer ikke varer. Tagget skal sidde i varen, varen skal være ubrugt og du skal medbringe ordrekvittering ved returnering i en af vores to butikker.  Pakken kan også sendes retur til os med posten – fragten betaler du. Varer købt for point kan ikke returneres. Ønsker du at ombytte en vare for point, så skal du indlevere den påny. Se afsnittet for Varer købt for point længere nede.

 

V-Cycle Collection: Produkter fra V-Cycle Collection er ikke omfattet af Veras bytteregler, og kan ikke returneres eller ombyttes. Der er 2 års reklamationsret på varerne, ved fremvisning af kvittering.

 

Jul- og gaver: Julegaver kan ombyttes indtil 14/1 i vores butikker eller ved at sende retur via post, hvis du kan fremvise kvittering og varen har et byttemærke. Oplys ved bestillingen, at det er en julegave – så påføres de et byttemærke. Øvrige gaver kan byttes 14 dage fra dagen, den gives på, hvis der er påsat byttemærke.

 

Send retur med post: Send os en email på contact@verasvintage.dk og informér os om, at du returnerer varen. Pak pakken og send til: Veras, Studiestræde 27, kld. tv, 1455 København K – Pakkeshop: City Kiosken, Larssbjørnsstræde. Email: contact@verasvintage.dk

 

1.2 Fortrydelsesret

 

Der findes ikke fortrydelsesret i Veras ApS.

 

2. Varer købt for point

 

I Veras ApS sælges der varer for point til aktive brugere og aktive abonnementer.

 

2.1 Returnering af point

 

Refundering af point fra indlevering af registrerede varer er ikke muligt, da Veras ApS ikke har betalt for varen i DKK. Point, som er blevet udbetalt i forbindelse med indlevering af varer kan derfor hverken refunderes eller hæves ud af den personlige konto.

 

2.2 Fortrydelsesret ved indlevering

 

Har du valgt at indlevere tøj for at modtage point til din personlige konto, så agerer der ingen penge mellem køber og sælger online, og der findes derfor ingen fortrydelsesret på dette tøjbytte. Derimod kan et medlem registere og indlevere tøj på ny og dermed få sat nye point sat ind på medlemmets personlige konto, som du kan benytte til at købe tøj. Læs mere om dette nedenfor under returnering. 

 

Har du valgt at få tilsendt din pakke med DAO, bortfalder fortrydelsesretten øjeblikkeligt idet du har foretaget dig dit køb.

2.3 Send point pakke retur

 

Ønsker du at sende en pakke retur, for at registrere varen på nye via en ny indlevering via post, så er dette også en mulighed. Du sender pakker til Veras for egen regning. Husk at noter på din registrering under Mit Veras at du indleverer via post, og noter på pakken dit fulde navn og ordrenummer. Pakker sendes enten til Veras, Studiestræde 27, 1455 København K eller til Veras, Pogestræde 22, 5000 Odense C. Bemærk venligst at der er specifikke regler for returnering af varer til webshoppen.

 

 3. Gavekort

 

Ved køb af gavekort gælder der 14 dages fortrydelsesret fra udstedesdatoen. I tilfælde af fortrydelse, skal Veras ApS skriftligt underrettes på contact@verasvintage.dk. I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler” er køb af Veras kommissionstøj, Veras Market stande og billetter til Veras events ikke omfattet af fortrydelsesretten, og et køb kan altså ikke refunderes.

 

4. Veras Market produkter

 

Ved køb af gavekort gælder der 14 dages fortrydelsesret fra udstedesdatoen. I tilfælde af fortrydelse, skal Veras ApS skriftligt underrettes på contact@verasvintage.dk. I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler” er køb af Veras kommissionstøj, Veras Market stande og billetter til Veras events ikke omfattet af fortrydelsesretten, og et køb kan altså ikke refunderes. Bliver et Veras Market, du har købt stand til, aflyst minimum 24 timer inden markedets afholdelse, bliver standens værdi refunderet i form af et tilgodebevis til Veras med gyldighed i 2 år.

 

5. Veras events

 

Ved køb af gavekort gælder der 14 dages fortrydelsesret fra udstedesdatoen. I tilfælde af fortrydelse, skal Veras ApS skriftligt underrettes på contact@verasvintage.dk. I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler” er køb af Veras kommissionstøj, Veras Market stande og billetter til Veras events ikke omfattet af fortrydelsesretten, og et køb kan altså ikke refunderes.

 

Videresalg af Veras produkter

 

Det er tilladt at sælge sin Veras Market stand eller sin Veras eventbillet videre til en anden. I så fald skal dette meddeles til Veras ApS på contact@verasvintage.dk senest 24 timer inden eventens start med navn, telefonnummer og mailadresse til den nye standholder eller deltager.

Reklamationsret

 

Veras ApS forhandler udelukkende brugte varer og tager derfor ikke imod reklamationer, der skyldes almindeligt slid og som påregnes en vare der har været i brug. Det er vigtigt, at man som handlende hos Veras ApS er indforstået med, at det købte tøj er brugt og derfor må påregne en vis form for slidtage, hvilket også er nøje beskrevet ved hvert enkelt produkt.

 

I tilfælde af, at produktet ikke stemmer overens med standen beskrevet på webshoppen, kontakt venligst vores supportafdeling på contact@verasvintage.dk.

Forsendelse

 

Vi sender til hele Danmark med DAO og varer kan ombyttes inden for 14 dage. English see below.

 

Varer købt fra Veras ApS webshop eller over instagram kan 1) sendes med forsendelse eller 2) afhentes i Veras butikker.

 

1. Forsendelse ved køb af varer online

 

Når du handler på Veras ApS hjemmeside har du altid mulighed for at få dine varer sendt med DAO pakkepost. En DAO pakkepost koster altid 40 DKK per pakke uafhængigt af hvor mange varer du handler. Du kan også vælge afhentning til den butik, varen befinder sig i. Det er gratis og varen er klar efter 24 timer til afhentning. Den skal afhentes indenfor 5 hverdage. 

 

2. Levering af pakker

 

Veras Aps benytter sig af CoolRunners service, og sender via DAO-pakkekoder. DAO pakkeshop fungerer som afsendelses- og afhentningssted for pakker. Mange butikker har lang åbningstid, hvilket gør det endnu nemmere at hente pakken på et tidspunkt, der passer dig.

 

Har du bestilt varer på webshoppen, vælger du en forretning i dit nærområde, som DAO skal aflevere din pakke til. Du vil efterfølgende kunne hente pakken i denne forretning. Du får besked via sms, når din pakke er sendt af sted af os, og herfra er det DAO, der er ansvarlig for den videre kommunikation med dig angående pakkens rejse til den valgte DAO pakkeshop. Når du bestiller dine varer, kan du også nemt følge din pakke online ved hjælp af Track & Trace (det er din unikke DAO-kode, der fungerer som pakkenummer). Husk at medbringe pakkenummer samt legitimation når du afhenter varen.

 

DAO leverer pakker hver dag, året rundt – i Danmark typisk den følgende hverdag. Har du bestilt varen inden kl. 10.30, vil den blive leveret til din pakkeshop den efterfølgende hverdag. Er pakken bestilt efter kl. 10.30 vil den blive leveret efter 1-3 hverdage.

Fragt: Pakker i Danmark sendes med DAO og prisen er 40,- ved pakker under 800. Ved pakker over 800,- er forsendelsen gratis. Pakken sendes til nærmeste pakkeshop og afsendes 1-2 hverdage efter køb. Pakken er normalt 1-3 dage undervejs og du kan spore pakken fra start til slut.

 

Retur: Varer købt online for DKK kan ombyttes til en anden vare eller tilgodebevis indenfor 14 dage efter modtagelse. Tagget skal sidde i varen, varen skal være ubrugt og du skal medbringe ordrekvittering ved returnering i en af vores to butikker. Du kan også sende pakken retur til os med posten – fragten betaler du. Varer købt for point kan ikke returneres.

 

Jul- og gaver: Julegaver kan ombyttes indtil 14/1 i vores butikker eller ved at sende retur via post. De skal være påført et byttemærke og kvitteringen skal fremvises. Oplys ved bestillingen, at det er en julegave – så påføres de et byttemærke. Øvrige gaver kan byttes 14 dage fra dagen, den gives på, hvis der er påsat byttemærke.

 

Send retur med post: Send os en email på contact@verasvintage.dk og informér os om, at du returnerer varen. Pak pakken og send til: Veras, Studiestræde 27, kld. tv, 1455 København K – Pakkeshop: City Kiosken, Larssbjørnsstræde. Email: contact@verasvintage.dk

Shipping & returns

 

We ship to all of EU, all parcels will be trackable. You can return within 14 days.

Shipping: All parcels are trackable. We send with DAO or PostNord (Norway and Iceland). We send 1-2 working days after receiving the order. See the prices below.

 

Returns: All parcels can be exhanged for a voucher or another item. We do not offer cash back. The items must be in original condition with tags. The items must be send back to us, and the shipping fee is payed by the customer. We can also do returns in store. If you wish to return an item please send us an email on contact@verasvintage.dk

Priser for forsendelse

 

Denmark: 40 DKK with DAO

Norway: 200 DKK with PostNord (trackable)

Norway: 100 DKK with PostNord (not trackable)

Iceland: 200 DKK with PostNord (trackable)

Sweden: 70 DKK with DAO

Faroe Islands: 200 DKK with DAO

Germany: 70 DKK with DAO

Great Britain: 85 DKK with DAO

Finland: 95 DKK with DAO

France: 105 DKK with DAO

Austria: 115 DKK with DAO

Belgium: 85 DKK with DAO

Czech Republic: 115 DKK with DAO

Estonia: 125 DKK with DAO

Spain: 85 DKK with DAO

Greece: 125 DKK with DAO

Hungary: 125 DKK with DAO

Ireland: 125 DKK with DAO

Italy: 100 DKK with DAO

Lithuania: 125 DKK with DAO

Luxembourg: 95 DKK with DAO

The Netherlands: 85 DKK with DAO

Poland: 115 DKK with DAO

Portugal: 85 DKK with DAO

Romania: 125 DKK with DAO

Slovenia: 125 DKK with DAO

Slovakia: 125 DKK with DAO

Produkter

 

Hos Veras ApS skelnes der imellem “abonnementskøb” og køb af “produkter”. Nedenstående er gældende for produkter. 

Andre produkter i Veras ApS dækker over 1) Brugt tøj  2) Gavekort, 3) Stande til Veras Market (samt leje af tøjstativer) 4) Billet til Veras events.

1. Brugt tøj


I Veras ApS er alt tøj, sko og accessories altid brugt. Tøj kommer fra lokalbefolking og er enten indleveret igennem Veras ApS butikker, ved forsendelse eller gennem Veras Market. Tøj indleveret for point er til salg for point og DKK. 1 point = 1 DKK. Tøj som Veras ApS har indkøbt for DKK er kun til salg for DKK.

2. Gavekort


Veras ApS udsteder tre forskellige typer gavekort, henholdsvis gavekort til et abonnement til Veras ApS. 1) Gavekort til abonnement i Veras 2) Gavekort til en Veras Market-stand, 3) Gavekort på et fast beløb, der kan bruges til betaling af alle køb på verasvintage.dk

 

2.1 Køb af gavekort til abonnement


Hos Veras ApS kan der købes abonnements-gavekort til medlemskab (99 DKK om måneden). Du kan købe gavekort til begge medlemskaber af forskellig varighed på en 1 måned, 3 måneder, 6 måneder og 12 måneder.

 

2.2 Køb af gavekort til Veras Market-stand


Et gavekort til en Veras Market stand koster enten 400 DKK (inkl. bord) eller 590 DKK (inkl. bord og tøjstativ m. 50 bøjler). Gavekortet dækker over en stand til et valgfrit marked.

 

2.3 Køb af gavekort på fast beløb


Et gavekort til Veras på et fast beløb kan bruges på alle produkter i Veras. Dette gælder både abonnementsprodukter, Veras Market stande samt brugt tøj på verasvintage.dk samt i Veras butikker.

 

3. Køb af stand til Veras Market


Veras ApS sælger stande til Veras Market i København og Odense. Priserne for en stand er 350 DKK/400 DKK/450 DKK afhængig af venue. Hertil kan tillejes et bord for 50 DKK / 75 DKK og et tøjstativ for 190 DKK inkl. 50 stålbøjler. 

 

Stativ og bøjler udleveres på markedsdagen halvanden time før det pågældende markeds start, og afleveres igen på markedsdagen senest en time efter markedet slutter i samme stand som udleveret. Lejer er ansvarlig for at aflevere det lejede i samme stand som udleveret. Der påregnes et gebyr for beskadiget stativ (500 DKK) og stålbøjler (1 styk stålbøjler = 1 DKK), som betales af lejer.

Det er kun tilladt for abonnementsbetalende at købe 1 stand pr. marked med medlemsrabat.

 

4. Køb af billet til Veras events


Veras ApS sælger entre til speciale events og speciale Veras Market som afholdes indendørs. Entre varierer efter location.

 

Moms

 

Køb af produkter fra kategori 1) Tøj er i Veras ApS er omfattet af fortjenstmargenordningen for brugte genstande. Som køber har du derfor ikke fradrag for momsen for disse køb. 

 

Produkter i kategorierne 2) Gavekort, 3) Stand til Veras Market (samt leje af tøjstativer) 4) Billet til Veras events er ikke omfattet af fortjenstmagenordningen for brugte genstand

Abonnement

 

Følgende handelsbetingelser gælder for den abonnementsordning, som tilbydes på vores webshop verasvintage.dk. I forbindelse med køb foretaget på webshoppen og i butikkerne accepterer medlemmerne de gældende vilkår, som er beskrevet i følgende handelsbetingelser.

 

Aldersrestriktioner

 

Du skal være over 18 år for at være medlem. Hvis du er under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke for at oprette et medlemskab hos Veras ApS.

 

Abonnementsbetingelser

 

Når du opretter et medlemskab accepterer du, at Veras ApS er berettiget til at gennemføre transaktioner på dit betalingskort hver måned. Du giver dermed ved aftalens indgåelse tilladelse til, at Veras ApS må gennemføre en betalingstransaktion for hver betalingsperiode, så længe abonnementet løber. Veras ApS er kun berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner for den kommende abonnementsperiode og der vil blive tilsendt en kvittering for dette via e-mail. Denne e-mail oplyser ligeledes om datoen for næste abonnementsperiode. Du kan også få adgang til kvitteringen under Mit Veras – Medlemskab.

 

Genaktivering og betaling af abonnement

 

Abonnementperioden er svarende til én kalendermåned, og abonnementet gælder altså fra den 1. i måneden til den 1. i den efterfølgende måned. Betalingen falder altid den sidste hverdag i måneden forud for den pågældende abonnementperiode. Ved indmeldelse/genaktivering til og med d. 15 i måneden bliver du trukket det fulde beløb for måneden. Ved indmeldelse/genaktivering efter d. 15 i måneden bliver du trukket det skæve beløb for resten af måneden, samt hele næste måneds beløb.

 

Dit medlemskab er personligt, og du må derfor kun indlevere varer, der tilhører dig. Såfremt Veras APS erfarer at abonnementet bliver misbrugt ved indlevering af tøj fra flere personer, på samme konto el. lign., kan Veras APS til en hver tid melde den abonnementsbetalende ud. Det er ligeledes kun tilladt at have én konto per person.

 

Sådan sætter du dit medlemskab i bero

 

Ønsker du sætte dit medlemskab hos Veras ApS i bero, gøres dette under Mit Veras under fanen “Medlemskab”. Når dit medlemskab er sat i bero, ophører alle medlemsfordele øjeblikkeligt, og du kan dermed hverken shoppe eller indlevere tøj. Når du genaktiverer dit medlemskab vil dine optjente point være tilgængelige igen. Du genaktiverer dit medlemskab ved at logge ind i Mit Veras, og genaktivere dit medlemskab under fanen “Medlemskab”.

 

Det koster 50 DKK at sætte dit medlemskab i bero. Når dit medlemskab er sat i bero, vil din profil stadig være aktiv, så du har fuldt overblik over din historik og dine favoritter. Du kan sætte dit medlemskab i bero og genoptage det efter behov. På den måde beholder du alle dine point, og du kan til hver en tid genaktivere dit medlemskab og vende tilbage til Veras.

 

Vil du erstatte din medlemssbruger med en gratis bruger, skal du rette henvendelse til contact@verasvintage.dk.

 

Opsigelse af abonnement

 

Ønsker du at opsige dit abonnement fuldstændig, skal du annullere dit medlemskab. Bemærk, at alle dine point vil gå tabt. Du kan fortsat annullere dit medlemskab fra dag til dag. Ønsker du at lukke din personlige konto kan du gøre dette under “Mit Veras” under “Medlemskab”. Du skal minimum melde dig ud 3 hverdage inden d. 1, for at være afmeldt fra den efterfølgende måned. Ved opsigelse mister du alle dine optjente point.

 

Point optjent på abonnement

 

Point optjent på et medlemsskab / abonnement kan ikke overføres til en gratis bruger. Ønsker et medlem at blive gratis bruger, skal der oprettes en ny bruger i en ny email, hvorefter man starter forfra på pointbalancen ved at indlevere på ny og betale vekselgebyr frem for månedligt gebyr.

Registrering og indlevering af tøj

 

For at Veras ApS kan tage i mod dit brugte tøj i Veras ApS skal tøjet registreres under Mit Veras. Dette skal gøres inden det indleveres i Veras butikker eller online. Har du problemer med registreringen kan Veras ApS også hjælpe i butikkerne. Veras ApS tager først i mod en indlevering når tøjet er korrekt registreret online på en aktiv Veras ApS bruger. Veras ApS forbeholder sig retten til ikke at tage imod tøj som ikke er registreret, også selvom det er tilknyttet et aktivt medlem af Veras.

 

Sådan registeret og indleveres varer i Veras ApS

 

Når tøjet er registeret i en indlevering på Mit Veras kan det indleveres på to forskellige måder: 1) I Veras fysiske butikker på Studiestræde 29, Kbh K eller Pogestræde 22, Odense C eller 2) Ved at sende tøjet med post til til Veras ApS til samme to adresser.

 

Veras ApS giver point på stedet ved fysisk indlevering i Veras butikker for indleveringer med maximum 5 stykker tøj. Indleveres der over 5 stykker, så kan der gå op til 7 dage før point udbetales til Mit Veras konto fra Veras ApS modtager de registrerede varer fra en indlevering.

 

1. Indlevering til Veras fysiske butikker

 

Du er altid velkommen til at indlevere dit tøj personligt i Veras ApS butikker i Studiestræde 29, Kbh K eller på Pogestræde 22, Odense C indenfor åbningstiderne.

 

2. Indlevering ved forsendelse

 

Ønsker du i stedet at indsende dine varer, kan du altid gøre dette på almindeligvis, hvor du selv betaler portoen. Find din nærmeste DAO-pakkeshop herVi gør opmærksom på, at der ved begge indleveringsmetoder kan gå op til 7 dage fra Veras ApS modtager forsendelsen, til du modtager dine point på din konto afhængig af størrelsen af indlevering.

 

Fortrydelsesret ved indlevering af varer

 

Som bruger i Veras ApS er der ingen fortrydelsesret i forbindelse med indlevering af varer. Veras brugere frasiger sig al ret til de varer medlemmer indleverer idet, at det anses for at Veras ApS, der ‘køber’ brugernes varer med point.

 

Har du valgt at indlevere tøj for at modtage point til din personlige konto, så agerer der ingen penge mellem medlem (sælger) og Veras ApS (køber) på shoppen, og der findes derfor ingen fortrydelsesret på dette varebytte. Derimod kan du som medlem altid ombytte varer til andre genbrugsvarer, ved at få nye point sat ind på din personlige profil fra den varer du indleverer. Læs mere om indleverings-processen i afsnittet ovenover.

Krav til tøj 

 

Hos Veras ApS vil vi gerne minimere tøjspild og forlænge tøjets levetid – derved mener vi også, at alt tøj har værdi – og tager derfor også imod og giver point for al slags tøj – uanset materiale, stand og kvalitet, så længe det overholder en vis standard for brugt tøj.

 

Krav til brugt tøj

 

Tøj bliver ikke vurderet ud fra stil, sæson eller mærke, men i stedet ud fra varens levetid. Det vil sige, at varer som er i bedre stand gives der flere point for. For at sikre kvaliteten af Veras varer har vi hos Veras ApS følgende krav til de indleverede varer:

 

  • Varer skal være nyvaskede og rene ved indlevering.
  • Varer skal være uden huller og/eller pletter.
  • Varer skal være originale og må fx ikke være syet ind, lagt op, klippet kortere etc.
  • Varer skal ikke være i så dårlig stand, at det skal direkte til genbrugsstationer.

 

Veras giver ikke point for følgende kategorier træningstøj, undertøj, strømper, børnetøj eller herretøj. Ligeledes så tager vi som udgangspunkt ikke imod fodtøj, så længe det har en vis kvalitet og har få brugstegn. 

 

Opfylder medlemmets registererede og indleverede vare ikke én eller flere af disse krav, forbeholder Veras ApS sig retten til ikke at give point for den indleverede vare. Dette gælder også såfremt, at et medlem ved en fejl registrerer en vare ved en ‘forkert’ kategori, stand og/eller kvalitet.

 

Veras ApS forbeholder sig retten til ikke at give den estimerede pointværdi for den enkelte vare, da medlemmet kan have registreret varen ‘forkert’. Det er først ved modtagelse af varen, at Veras ApS godkender den estimerede pointværdi for varen, og den korrekte pointsum for varen bliver overført til medlemmets personlige konto. Den estimerede pointsum, som medlemmet får anvist ved registreret og indlevering af tøj anses som et estimat af en pointsum. Dog så forbeholder Veras ApS sig altid retten til at give en anden pointværdi og en anden samlet poinsum end hvad anvist fra det estimerede. 

Point

 

Den handlende valuta på Veras ApS er point.

 

Som den essentielle del af Veras ApSs byttes gammelt tøj til nye brugte varer igennem et systematiseret pointsystem. For hver vare et medlem registeres og indleveres tildeles man som medlem en pointsum. Vurderingen af pointsummen for hver vare beregnes igennem et pointsystem, hvor varens kategori, varens stand og varens kvalitet er parametrene for varens pointværdi.

 

Pointværdi

 

1 point er svarende til 1 DKK.

 

Point udbetaling til brugere

 

Veras ApS giver point for indleverede varer. Dog tages der højde for at varens ved modtagelse er i den samme oplyste stand som ved medlemmets registrering. Hvis varen ikke overholder Veras ApS krav til tøj forbeholder Veras ApS sig retten til ikke at give den estimerede pointsum for den pågældende vare samt ikke give point for varer, som ikke overholder Veras ApS “krav til tøj”.

 

Alle varer bliver vurderet til en estimeret pointværdi, hvor der ved modtagelse gives den rette pointværdi, som stemmer overens med varens kategori, stand og kvalitet. I Veras ApS tøjbyttekoncept gives valuta til medlemmer for indleverede varer i point og medlemmer køber igen deres varer for point.

 

Sådan fungerer pointsystemet

 

Pointsystemet hos Veras ApS fungerer som følger:

 

  1. Bruger af Veras ApS registrerer deres brugte tøj på deres personlige konto under Mit Veras ved hjælp af varens kategori, varens stand, varen størrelse og varens kvalitet, eller ved hjælpe af ‘Samlet pointsum’ og får derved en estimeret pointsum for den pågældende vare.
  2. Brugere af Veras ApS indleverer deres brugte varer i butikken eller indsender dem online.
  3. Veras ApS modtager brugernes varer og godkender de indleverede brugte varer,
  4. Brugere af Veras ApS får udbetalt point for de indleverede varer på deres personlige Veras konto.
  5. Brugere af Veras ApS kan nu shoppe nye, brugte varer for deres pointsum.

 

Køb af pointvarer

 

Du kan til enhver tid købe tøj for dine point – også uden en bruger hos Veras ApS. Bruger af Veras ApS kan også købe point i forholdet 1 point = 1 DKK, hvis ikke medlemmet har nok point på sin personlige Veras konto til at foretage et køb. Der må dog max. købes svarende til en pointsum af 2.000 point per dag.

 

Køb af eksakt pointsum

 

Ønsker man som bruger af Veras ApS at supplere ens varekøb ved tilkøb af den manglende pointsum, kan dette gøres ved handlens check-out, hvor enkelte point kan tilkøbes i forholdet 1 point svarende til 1 DKK. 

 

Det ikke tilladt brugere at have point som er svarende til over 3000 DKK stående på sin personlige konto.

 

Point optjent på abonnement

 

Point optjent på et medlemsskab / abonnement kan ikke overføres til en gratis bruger. Ønsker et medlem at blive gratis bruger, skal du derfor enten sætte sit abonnement i bero og bibeholde pointene til du senere vil være medlem igen og oprette en ny konto (med en anden email), der så bliver din gratis bruger. Du kan også opbruge din pointsaldo på din medlemsskabsbruger for derefter at starte forfra på din pointsaldo som gratis bruger. Det er kun point, hvor der er betalt vekselgebyr for indleveringen, der er valid til brug på en gratis bruger.

 

Point optjent på gratis bruger

 

Point optjent på gratis bruger kan godt overføres til en medlemsskabsbruger. Tilmeld blot din gratis bruger til et medlemsskab, og du kan fortsætte med at beholde dine point. Det omvendte – fra medlem til gratis bruger – gør sig dog ikke gældende.

Max køb for point og points varighed

 

Brugere af Veras ApS må maksimalt handle for 1.500 point pr. dag uanset om man er gratis bruger eller medlem af Veras ApS. Pointsummen der udbetales for det indleveret tøj gælder i 1 år fra udbetalingsdatoen. Point skal bruges inden for en 1 årig varighed og derefter ophører pointværdien fuldkommen. Det er brugerens eget ansvar at holde øje med, hvornår point er udbetalt og hvornår, de udløber, da de ikke modtager nogen advarsel.

Betaling

Medlemspris

 

Et medlemskab hos Veras ApS, svarende til en kalender måned fra den 1 til den 1., koster for 99 DKK.

 

Betaling af medlemskab

 

Når du tilmelder dig et abonnement hos Veras ApS med et acceptabelt betalingskort, accepterer du samtidig, at Veras ApS automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort hver måned for abonnementsservicen. En betalingsperiode er svarende til en kalendermåned fra den 1. til den 1. i efterfølgende måned, og pengene for abonnementet trækkes altid den sidste hverdag i i måneden forud for perioden. 

 

Da det af sikkerhedsmæssige årsager ikke er muligt at opdatere ens betalingsoplysninger under Mit Veras, så vil dit abonnement automatisk blive annulleret såfremt Veras Aps ikke kan gennemføre en betaling ud fra angivne kortoplysninger, og du vil derefter modtage en besked herom via e-mail. Såfremt dit betalingskort er spærret, udløber eller bortkommet, så skriv en mail til contact@verasvintage.dk, så kan Veras ApS hjælpe dig med at gemme dine point til du har oprettet et medlemskab påny.

 

Veras ApS anvender betalingsservicen Epay. I Danmark stilles der meget høje krav til de virksomheder, der er godkendt til nethandel, og det er vigtigt for os, at du føler dig tryg, når du handler i vores webshop. Epay er certificeret efter PCI-standarden, der kræver, at flere end 200 sikkerhedspunkter overholdes. Payment Card Industry Data Security Standard, som i daglig tale kaldes PCI-standarden – blev til i 2005 på initiativ af Visa og MasterCard. Målet var at hæve sikkerhedsniveauet for kortbetalinger på nettet og skabe fælles sikkerhedskrav for hele betalingskort industrien. Veras ApS tager imod betalingskort herunder Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard og Maestro.

Krav til personoplysninger

Oplysninger om behandling af personoplysninger Veras ApS indsamler om dig

Veras ApS behandler persondata med den største respekt og integritet. Ingen personlige informationer vil blive videregivet til tredjepart. Du kan derfor føle dig tryg ved at videregive dine personlige informationer ved oprettelse af abonnement og betaling.

Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Veras er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:

Veras, Studiestræde 27, kld. 1455 København K, contact@verasvintage.dk

Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

Vi registrerer oplysninger om dig for at du kan købe varer, herunder Veras Markets stande, igennem Veras koncept.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og f. I visse tilfælde behandler vi også oplysninger efter at have indhentet dit samtykke. Dette vil du være blevet særskilt informeret om i forbindelse med at vi har indhentet samtykket.

Kategorier af personoplysninger

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig

Almindelige kategorier af personoplysninger: Navn, adresse, e-mailadresse, fødselsdato og telefonnr.

Modtagere eller kategorier af modtagere

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart.

Opbevaring af dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger i det tidsrum, du har en profil på Veras.

Retten til at trække samtykke tilbage

Vi kan behandle visse personoplysninger baseret på særskilt samtykke fra dig. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt. Det påvirker heller ikke behandlingen af personoplysninger der jf. pkt. 2 ovenfor behandles på andet grundlag en samtykke.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Udlån til styling af tøj

 

Udlån af tøj

 

Veras ApS udlåner tøj i forbindelse med styling og photoshoots. Veras ApS udlåner max 5 stykker tøj af gangen og i max 2 hverdage med mindre andet er aftalt. I tilfælde af udlån udformes en udlånsaftale, der underskrives af begge parter. 

Lån og aflevering

 

Tøjet udleveres og afleveres i Veras butik på Studiestræde 27, kld. tv, 1455 København K. Tøj udleveres på mandage fra kl. 11-17 og og afleveres onsdag fra kl. 11-17 medmindre andet er aftalt. Dog, så skal Veras ApS senest orienteres om dette 48 timer før tøjet skal udleveres. Overholdes afleveringsdatoen ikke pålægger Veras ApS en bøde på 500 DKK.

 

Tilladelse for udlån

Som virksomhed

Ønsker du at søge om udlån af tøj af Veras ApS, så send en mail contact@verasvintage.dk senest 48 timer inden du ønsker udlånet. Inkluder venligst 1) Virksomhedsnavn 2) Hvilket formål det skal udlånes til 4) Hvilken periode, som du ønsker at låne det i 4) Samt hvilke stykker tøj, som du ønsker at låne fra Veras ApS

Som privatperson

Ønsker du at låne tøj som en del af contributor planen, så udleveres og afleveres tøjet altid i Veras butik på Studiestræde 27, kld. tv, 1455 København K. Tøj udleveres på mandage fra kl. 11-17 og og afleveres onsdag fra kl. 11-17.

 

Veras ApS har ikke mulighed for at imødekomme alle ansøgninger om udlån af tøj. Veras ApS forbeholder sig retten for at afslå ansøgninger, der ikke imødekommer Veras ApS retningslinjer for udlån af tøj. Veras ApS forbeholder sig retten til at afslå ansøgninger pga. travlhed. Får du en tilladelse, så husk at medbringe den på din telefon, når du henter tøjet i butikken. 

 

 

Brug af billeder

 

For virksomheder

Veras skal på forhånd informeres om, hvilke publikationer/kanaler det udlånte tøj optræder i. Indholdet eller konteksten må på ingen måde kunne opfattes racistisk eller sexistisk. Veras ApS skal nævnes, når tøj fra Veras bruges i magasiner, aviser, sociale medier mm. Veras tilskriver sig retten til at bruge billederne på Veras sociale medier. 

 

For privatpersoner

Veras ApS skal kun nævnes i så fald, at der indgået en aftale mellem privatpersonen og Veras ApS. Veras tilskriver sig retten til at bruge billederne på Veras sociale medier. 

 

Tøjets stand

 

Lånt tøj skal være i samme stand, når det afleveres, som det havde ved udleveringen. Hvis lånt tøj bliver væk, ødelagt eller returneret i dårligere stand end ved udleveringen, tillader Veras ApS sig at opkræve den totale værdi af tøjet. Værdien fastsættes på forhånd af Veras. 

 

Eventuelle prismærker må ikke fjernes fra tøjet, med mindre de hindrer i at skyde de rette billeder. Hvis mærket fjernes, skal det gemmes og returneres sammen med tøjet og uden at blive beskadiget.

Indkøbskurv
Opdaterer ..
Din indkøbskurv er tom.