Veras - Gældende handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Veras ApS | CVR: 37254886

Produkter

Hos Veras ApS skelnes der imellem “abonnementskøb” og køb af “produkter”. Nedenstående er gældende for produkter.

Andre produkter i Veras ApS dækker over 1) Tøj sat i kommission, 2) Gavekort, 3) Stand til Veras Market (samt leje af tøjstativer) 4) Billet til Veras events.

1. Tøj sat i kommission

Tøj sat i kommission af private kunder og sælges igennem Veras ApS online og/eller i fysisk i butikken på Nørre Voldgade 18. Salgsprisen er fastlagt i samarbejde med kunden, der har indleveret tøjet. Ved solgte varer udbetales 55% af beløbet direkte til “sælger”, og Veras ApS beholder 45% af salgsprisen.

2. Gavekort

Veras ApS udsteder tre forskellige typer gavekort, henholdsvis gavekort til et abonnement til Veras ApS. 1) Gavekort til en Veras Market-stand, 2) Gavekort på et fast beløb, der kan bruges til betaling af alle køb på www.verascopenhagen.dk.

2.1 Køb af gavekort til abonnement

Hos Veras ApS kan der købes abonnements-gavekort til medlemskab (99 DKK om måneden). Du kan købe gavekort til begge medlemskaber af forskellig varighed på en 1 måned, 3 måneder, 6 måneder og 12 måneder.

2.2 Køb af gavekort til Veras Market-stand

Et gavekort til en Veras Market stand koster enten 400 DKK (inkl. bord), 350 DKK (ekskl. bord) eller eller 170 DKK for tøjstativ inkl. 50 bøjler. Gavekortet dækker over en stand til et valgfrit marked.

3. Køb af stand til Veras Market

Veras ApS sælger tre typer af stande til Veras Market. 1) Stand inklusiv bord (400 DKK (350 DKK for stande i Storms Pakhus i Odense)) 2) Stand eksklusiv bord (350 DKK, gælder kun markeder under Bispeengbuen), 3) En personers-stande for 150 DKK, 4) Studiestand inkl. bord for 320 DKK (gælder kun i Storms Pakhus i Odense).

Det er yderligere muligt at leje et tøjstativ inklusiv 50 stykker stålbøjler (170 DKK). Stativ og bøjler udleveres på markedsdagen halvanden time før det pågældende markeds start, og afleveres igen på markedsdagen senest en time efter markedet slutter i samme stand som udleveret. Lejer er ansvarlig for at aflevere det lejede i samme stand som udleveret. Der påregnes et gebyr for beskadiget stativ (500 DKK) og stålbøjler (1 styk stålbøjler = 1 DKK), som betales af lejer.

Det er kun tilladt for abonnementsbetalende at købe 1 stand pr. marked med medlemsrabat.

4. Billet til Veras events

Veras ApS sælger billetter til events og arrangementer i butikken og på restauranter i Københavns-området. Det er ikke tilladt at købe mere end to billetter per person til Veras Tirsdags Treat. Såfremt man vælger at videresælge sin billet, skal Veras informeres på info@verascopenhagen.dk. Prisen ved videresalg må ikke overskride Veras oprindelige salgspris.

Byttepolitik og refundering

Ved køb af gavekort gælder der 14 dages fortrydelsesret fra udstedesdatoen. I tilfælde af fortrydelse, skal Veras ApS skriftligt underrettes på info@verascopenhagen.dk.

I henhold til “Lov om visse forbrugeraftaler” er køb af Veras kommissionstøj, Veras Market stande og billetter til Veras events ikke omfattet af fortrydelsesretten, og et køb kan altså ikke refunderes.

Det er tilladt at sælge sin Veras Market stand eller sin Veras eventbillet videre til en anden. I så fald skal dette meddeles til Veras ApS på verasmarket@verascopenhagen.dk (i forbindelse med stande) og til info@verascopenhagen.dk (i forbindelse med event-billetter) senest 24 timer inden eventens start med navn, telefonnummer og mailadresse til den nye standholder eller deltager.

Følgende handelsbetingelser gælder for den abonnementsordning, som tilbydes på vores webshop www.verascopenhagen.dk. I forbindelse med køb foretaget på webshoppen accepterer medlemmerne de gældende vilkår, som er beskrevet i følgende handelsbetingelser.

Aldersrestriktioner

Du skal være over 18 år for at være medlem. Hvis du er under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke for at oprette et medlemskab hos Veras.

Abonnementsbetingelser

Når du opretter et medlemskab accepterer du, at Veras ApS er berettiget til at gennemføre transaktioner på dit betalingskort hver måned. Du giver dermed ved aftalens indgåelse tilladelse til, at Veras ApS må gennemføre en betalingstransaktion for hver betalingsperiode, så længe abonnementet løber. Veras ApS er kun berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner for den kommende abonnementsperiode og der vil blive tilsendt en kvittering for dette via e-mail. Denne e-mail oplyser ligeledes om datoen for næste abonnementsperiode. Du kan også få adgang til kvitteringen under Mit Veras – Medlemskab.

Genaktivering og betaling af abonnement

Abonnementperioden er svarende til én kalendermåned, og abonnementet gælder altså fra den 1. i måneden til den 1. i den efterfølgende måned. Betalingen falder altid den sidste hverdag i måneden forud for den pågældende abonnementperiode. Ved indmeldelse/genaktivering til og med d. 15 i måneden bliver du trukket det fulde beløb for måneden. Ved indmeldelse/genaktivering efter d. 15 i måneden bliver du trukket det skæve beløb for resten af måneden, samt hele næste måneds beløb.

Dit medlemskab er personligt, og du må derfor kun indlevere varer, der tilhører dig. Såfremt Veras APS erfarer at abonnementet bliver misbrugt ved indlevering af tøj fra flere personer, på samme konto el. lign., kan Veras APS til en hver tid melde den abonnementsbetalende ud. Det er ligeledes kun tilladt at have én konto per person.

Sådan sætter du dit medlemskab i bero

Ønsker du sætte dit medlemskab hos Veras ApS i bero, gøres dette under Mit Veras under fanen “Medlemskab”. Når dit medlemskab er sat i bero, ophører alle medlemsfordele øjeblikkeligt, og du kan dermed hverken shoppe eller indlevere tøj. Når du genaktiverer dit medlemskab vil dine optjente point være tilgængelige igen. Du genaktiverer dit medlemskab ved at logge ind i Mit Veras, og genaktivere dit medlemskab under fanen “Medlemskab”.

Det koster 50 DKK at sætte dit medlemskab i bero. Når dit medlemskab er sat i bero, så vil din profil stadig være aktiv, så du har fuldt overblik over din historik og dine favoritter. Du kan sætte dit medlemskab i bero og genoptage det efter behov.

Du kan sætte dit medlemsskab i bero og blive en gratis bruger Ønsker du at sætte dit medlemskab på pause anbefaler vi, at du sætter det i bero. På den måde beholder du alle dine point, og du kan til hver en tid genaktivere dit medlemskab og vende tilbage til Veras. Du går da automatisk over til at være en gratis bruger, men dine medlemsfordele frafalder, og du skal derfor bl.a. betale 5 kroner i vekselgebyr pr. item du veksler til point. Det koster 50 DKK at sætte dit medlemskab i bero.

Opsigelse af abonnement

Ønsker du at opsige dit abonnement fuldstændig, skal du annullere dit medlemskab. Bemærk, at alle dine point vil gå tabt. Du kan fortsat annullere dit medlemskab fra dag til dag.

Sådan opsiger du dit medlemskab

Ønsker du at lukke din personlige konto kan du gøre dette under “Mit Veras” under “Medlemskab”. 

Ved opsigelse mister du alle dine optjente point.

Registrering og indlevering af tøj til Veras tøjkoncept

For at Veras ApS kan tage i mod dit brugte tøj i Veras tøjkoncept skal tøjet registreres under Mit Veras – med undtagelse når tøj indleveres på i Veras butik på Veras Market. Har du problemer med registreringen, kan vi selvfølgelig hjælpe dig i butikken, men vi tager først i mod tøjet, når det er registreret korrekt. Veras ApS forbeholder sig retten til ikke at tage imod tøj som ikke er registreret, også selvom det er tilknyttet et aktivt medlem af Veras.

Når du har registeret din indlevering på Mit Veras, har du mulighed for at indlevere dine varer på to forskellige måder: I Veras fysiske butik på Studiestræde 29, Kbh K eller Pogestræde 22, Odense C eller ved at sende tøjet med post til til Veras ApS til samme to adresser.

Veras ApS giver point på stedet ved fysisk indlevering i Veras butikker for indleveringer med maximum 20 stykker tøj. Indleveres der over 20 stykker, så kan der gå op til 72 timer før point udbetales til Mit Veras konto fra Veras ApS modtager varerne.

Indlevering til Veras fysiske butikker

Du er altid velkommen til at indlevere dit tøj personligt i Veras ApS butikker i Studiestræde 29, Kbh K eller på Pogestræde 22, Odense C indenfor åbningstiderne.

Indlevering ved forsendelse

Ønsker du i stedet at indsende dine varer, kan du altid gøre dette på almindeligvis, hvor du selv betaler portoen. Find din nærmeste DAO-pakkeshop her.

Vi gør opmærksom på, at der ved begge indleveringsmetoder kan gå op til 72 timer fra vi modtager forsendelsen, til du modtager dine point på din konto afhængig af størrelsen af indlevering.

Fortrydelsesret ved indlevering af varer til Veras tøjkoncept

Som medlem hos Veras ApS er der ingen fortrydelsesret i forbindelse med indlevering af varer. Veras medlemmer frasiger sig al ret til de varer medlemmer indleverer idet, at det anses for at Veras ApS, der ‘køber’ medlemmers varer med point.

Har du valgt at indlevere tøj for at modtage point til din personlige konto, så agerer der ingen penge mellem medlem (sælger) og Veras ApS (køber) på shoppen, og der findes derfor ingen fortrydelsesret på dette varebytte. Derimod kan du som medlem altid ombytte varer til andre genbrugsvarer, ved at få nye point sat ind på din personlige profil fra den varer du indleverer. Læs mere om indleverings-processen i afsnittet ovenover.

Indlevering og afhentning af tøj til Veras kommission

Tøj der ønskes at sættes til salg i Veras kommissionsforretning indleveres til den fysiske på Studiestræde 29, Kbh K eller i Pogestræde 22, Odense C. Veras ApS forbeholder sig retten til at afvise tøj, der ikke passer ind i butikkens stil, er uden for sæson eller egner sig bedre til at få udbetalt point i Veras tøjkoncept.

Tøjet er maximalt til salg i Veras ApS i en periode af 12 uger. Senest efter 13 uger skal tøj, som ikke er solgt afhentes i Veras ApS fysiske butikker, hvor det er blevet afleveret på enten Studiestræde 29, Kbh K eller på Pogetræde 22, Odense C.

Tøj som ikke afhentes efter 13. uge har Veras ApS retten til, og det vil automatisk blive givet videre i Veras tøjkoncept, dog uden at “sælger” af tøjet får point, med mindre at “sælger” er et aktivt medlem inden tøjet blev afleveret i Veras kommission.

Salg af tøj i Veras kommission

Prisen på tøj i kommission fastsættes udelukkende af Veras ApS, dog kan “sælger” være med til at bestemme mindstepriser på varer. Veras ApS har til enhver tid ret til at justere prisen med – 10% for at imødekomme en interesseret køber.

Veras ApS sender en kvittering for modtagelse af tøjet over mail. og indsætter de 55% af salgsprisen på den udvalgte betalingsform, som noteret, da varen blev indleveret.

Salgspriser af tøj i Veras Kommission vil automatisk blive sat ned med:

  • 20% efter udløbet 6 uger
  • 50% efter udløbet 8 uger

Tøj indleveret til Veras kommission er på eget ansvar, og skulle der ske noget med tøjet, mens det er i Veras ApS varetægt, dækker Veras ApS ikke over skaderne og/eller ved tyveri, hvor det er tøjet “sælger” som dækker over et/flere eventuelle tab, og tøjets “sælgers” personlige indbosforsikring der dækker skaden og/eller tabet.

Medlemspris

Et medlemskab hos Veras ApS, svarende til en kalender måned fra den 1 til den 1., koster for 99 DKK.

Betaling af medlemskab

Når du tilmelder dig et abonnement hos Veras ApS med et acceptabelt betalingskort, accepterer du samtidig, at Veras ApS automatisk kan trække penge på dit dankort eller kreditkort hver måned for abonnementsservicen. En betalingsperiode er svarende til en kalendermåned fra den 1. til den 1. i efterfølgende måned, og pengene for abonnementet trækkes altid den sidste hverdag i i måneden forud for perioden.

Da det af sikkerhedsmæssige årsager ikke er muligt at opdatere ens betalingsoplysninger under Mit Veras, så vil dit abonnement automatisk blive annulleret såfremt Veras Aps ikke kan gennemføre en betaling ud fra angivne kortoplysninger, og du vil derefter modtage en besked herom via e-mail.

Såfremt dit betalingskort er spærret, udløber eller bortkommet, så skriv en mail til info@verascopenhagen.dk, så kan Veras ApS hjælpe dig med at gemme dine point til du har oprettet et medlemskab påny.

Veras ApS anvender betalingsservicen Epay. I Danmark stilles der meget høje krav til de virksomheder, der er godkendt til nethandel, og det er vigtigt for os, at du føler dig tryg, når du handler i vores webshop. Epay er certificeret efter PCI-standarden, der kræver, at flere end 200 sikkerhedspunkter overholdes. Payment Card Industry Data Security Standard, som i daglig tale kaldes PCI-standarden – blev til i 2005 på initiativ af Visa og MasterCard. Målet var at hæve sikkerhedsniveauet for kortbetalinger på nettet og skabe fælles sikkerhedskrav for hele betalingskort industrien.

Veras ApS tager imod betalingskort herunder Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard og Maestro.

Betaling af kommissionsvarer

Kommissionsvarer kan købes online eller i butikken i Studiestræde 29, Kbh K eller i Pogestræde 22, Odense C. Købes varen online, vil betalingen ske gennem ePay ligesom betalingen af medlemskaber (se ovenfor). Købes varen derimod i butikken kan betalingen ske gennem overstående betalingskort, MobilePay eller ved kontant beatling.

Returnering og ombytning

Hos Veras ApS tages varer ikke retur. Til gengæld tages der hos Veras ApS imod alle varer som en indlevering i Veras tøjkoncept, hvor der udbetales  point for alle registrerede og indleverede, hvor point kan bruges som valuta til at købe andre varer igennem Veras ApS medlemskab online eller i Veras fysiske butikker. 

Returnering i Veras tøjkoncept

Det er ikke muligt at returnere varer, dog kan alle varer købt hos Veras ApS igen registreres og indleveres i Veras tøjkoncept, hvor der igen kan udbetales point for varerne, som kan bruges til at købe andre varer online eller i Veras butikker, som netop er den essentielle del af Veras tøjkoncept hos Veras ApS. Det kan dog ikke forvente at varerne efter registrering og indlevering ved godkendelse efter modtagelse igen vurderes til samme antal point, som det købet blev foretaget. Dette kan eventuelt skyldes slidtage ved brug af varen.

“Ombytning”, forstået ved at registere, indlevere og udbetaling af point påny, kan ske i Veras ApS fysiske butikker og online. I praksis fungerer det på præcis samme måde, som når der foretages en indlevering ved at registrere brugte varer under Mit Veras.

Fortrydes et køb kan medlemmet med fordel efterlade “Veras mærket i nakken”og skrive pointværdi samt varenummer i kommentarfeltet ved registerering. På den måde kan Veras ApS se, at varen ikke er brugt siden købet er foretaget, og det kan ske, at den fulde pointsum som da købet er foretaget vil blive returneret. Læs mere om processen under indlevering af varer.

Returnering i Veras kommission

I Veras kommission kan varer ikke ombyttes eller returneres. Fortrydes et køb i VeraskKommission ved køb online eller i Veras butikker kan varen dog til enhver tid igen sættes i kommission. Her gælder de samme handelsbetingelser for Veras kommission, som var det en “ny vare”, som skulle sættes i kommission.

Returnering af point

Refundering af point fra indlevering af registrerede varer er ikke muligt, da Veras ApS ikke har betalt for varen i DKK. Point, som er blevet udbetalt i forbindelse med indlevering af varer kan derfor hverken refunderes eller hæves ud af den personlige konto.

Fortrydelsesret ved indlevering

Har du valgt at indlevere tøj for at modtage point til din personlige konto, så agerer der ingen penge mellem køber og sælger online, og der findes derfor ingen fortrydelsesret på dette tøjbytte. Derimod kan et medlem registere og indlevere tøj på ny og dermed få sat nye point sat ind på medlemmets personlige konto, som du kan benytte til at købe tøj. Læs mere om dette nedenfor under returnering.

Har du valgt at få tilsendt din pakke med DAO, bortfalder fortrydelsesretten øjeblikkeligt idet du har foretaget dig dit køb.

Reklamationsret

Veras ApS forhandler udelukkende genbrugsvarer og tager derfor ikke imod reklamationer, der skyldes almindeligt slid og som påregnes en vare der har været i brug. Det er vigtigt, at man som handlende hos Veras ApS er indforstået med, at det købte tøj er brugt og derfor må påregne en vis form for slitage, hvilket også er nøje beskrevet ved hvert enkelt produkt.

I tilfælde af, at produktet ikke stemmer overens med standen beskrevet på webshoppen, kontakt venligst vores supportafdeling på info@verascopenhagen.dk.

Send pakke retur

Ønsker du at sende en pakke retur, for at ombytte varen til point, eller foretag en ny indlevering via post, så er dette også en mulighed.

Du sender pakker til Veras for egen regning. Husk at noter på din registrering under Mit Veras at du indleverer via post, og noter på pakken dit fulde navn og ordrenummer.

Pakker sendes enten til Veras, Nørre Voldgade 18, 1358 København K eller til Veras, Pogestræde 22, 5000 Odense C.

Bemærk venligst at der er specifikke regler for returnering af varer til webshoppen.

Krav og betingelser for indleverede varer hos Veras

Krav til tøj 

Hos Veras ApS vil vi gerne værne om miljøet og gøre op med “brug-og-smid-ud-kulturen”. Veras ApS mener derfor, at alt tøj har værdi – og tager derfor også imod og giver point for al slags tøj – uanset materiale, stand og kvalitet, så længe det overholder en vis genbrugsstandard.

Tøj bliver ikke vurderet ud fra stil, sæson eller mærke, men i stedet ud fra varens levetid. Det vil sige, at varer som er i bedre stand gives der flere point for.

For at sikre kvaliteten af Veras varer har vi hos Veras ApS følgende krav til de indleverede varer:

  • Varer skal være nyvaskede og rene ved indlevering.
  • Varer skal være uden huller og/eller pletter.
  • Varer skal være originale og må fx ikke være syet ind, lagt op, klippet kortere etc.
  • Varer skal ikke være i så dårlig stand, at det skal direkte til genbrugsstationer.

Veras giver ikke point for følgende undertøj, strømper, børnetøj eller herretøj.

Opfylder medlemmets registererede og indleverede vare ikke én eller flere af disse krav, forbeholder Veras ApS sig retten til ikke at give point for den indleverede vare. Dette gælder også såfremt, at et medlem ved en fejl registrerer en vare ved en ‘forkert’ kategori, stand og/eller kvalitet.

Veras ApS forbeholder sig retten til ikke at give den estimerede pointværdi for den enkelte vare, da medlemmet kan have registreret varen ‘forkert’. Det er først ved modtagelse af varen, at Veras ApS godkender den estimerede pointværdi for varen, og den korrekte pointsum for varen bliver overført til medlemmets personlige konto. Den estimerede pointsum, som medlemmet får anvist ved registreret og indlevering af tøj anses som et estimat af en pointsum. Dog så forbeholder Veras ApS sig altid retten til at give en anden pointværdi og en anden samlet poinsum end hvad anvist fra det estimerede. 

Krav til tøj indleveret i Veras kommissonssalg 

Veras forbeholder sig retten til at have en subjektiv holdning til, hvad der tage ind i Veras Kommissionssalg og tøj vurderes subjektivt af Veras ApS – dog kan der i samarbejde med “sælger” af tøjet aftales en mindstepris, som varen skal sælges for i Veras ApS varetægt. 

Vi ser gerne at varen er:
1. High-end, luxury eller vintage mærke
2. Har et unikt look
3. Farverig og af god kvalitet

Dog, så vil det altid være muligt at indlevere og modtage værdi i form af point for alle ens varer i Veras tøjkoncept. Derfor, så er det altid muligt at indlevere overskydende tøj hertil, hvis det ikke tages i Veras kommission.

Forsendelse køb af varer online

Når du handler på Veras ApS hjemmeside har du altid mulighed for at få dine varer sendt med DAO pakkepost. En DAO pakkepost koster altid 40 DKK per pakke uafhængigt af hvor mange varer du handler.

Levering af pakker

Veras Aps benytter sig af CoolRunners service, og sender via DAO-pakkekoder. DAO pakkeshop fungerer som afsendelses- og afhentningssted for pakker. Mange butikker har lang åbningstid, hvilket gør det endnu nemmere at hente pakken på et tidspunkt, der passer dig.

Har du bestilt varer på webshoppen, vælger du en forretning i dit nærområde, som DAO skal aflevere din pakke til. Du vil efterfølgende kunne hente pakken i denne forretning. Du får besked via sms, når din pakke er sendt af sted af os, og herfra er det DAO, der er ansvarlig for den videre kommunikation med dig angående pakkens rejse til den valgte DAO pakkeshop. Når du bestiller dine varer, kan du også nemt følge din pakke online ved hjælp af Track & Trace (det er din unikke DAO-kode, der fungerer som pakkenummer). Husk at medbringe pakkenummer samt legitimation når du afhenter varen.

DAO leverer pakker hver dag, året rundt – i Danmark typisk den følgende hverdag. Har du bestilt varen inden kl. 10.30, vil den blive leveret til din pakkeshop den efterfølgende hverdag. Er pakken bestilt efter kl. 10.30 vil den blive leveret efter 1-3 hverdage.

Pointsystemet

Den handlende valuta på Veras ApS.

Som den essentielle del af Veras ApSs tøjkoncept byttes gammelt tøj til nye brugte varer igennem et systematiseret pointsystem. For hver vare et medlem registeres og indleveres tildeles man som medlem en pointsum. Vurderingen af pointsummen for hver vare beregnes igennem et pointsystem, hvor varens kategori, varens stand og varens kvalitet er parametrene for varens pointværdi.

Veras ApS giver point for alle indleverede varer. Dog tages der højde for at varens ved modtagelse er i den samme oplyste stand som ved medlemmets registrering. Hvis varen ikke overholder Veras ApS krav til tøj forbeholder Veras ApS sig retten til ikke at give den estimerede pointsum for den pågældende vare.

Alle varer bliver vurderet til en estimeret pointværdi, hvor der ved modtagelse gives den rette pointværdi, som stemmer overens med varens kategori, stand og kvalitet.

I Veras ApS tøjbyttekoncept gives valuta til medlemmer for indleverede varer i point og medlemmer køber igen deres varer for point.

Sådan fungerer pointsystemet

Pointsystemet hos Veras ApS fungerer som følger:

  1. Medlemmer af Veras ApS registrerer deres brugte tøj på deres personlige konto under Mit Veras ved hjælp af varens kategori, varens stand og varens kvalitet, og får derved en estimeret pointsum for den pågældende vare.
  2. Medlemmer af Veras ApS indleverer deres brugte varer i butikken.
  3. Veras ApS modtager medlemmers varer og godkender de indleverede brugte varer inden for 24 timer, og medlemmer af Veras ApS får udleveret point for deres indleverede varer på deres personlige konto.
  4. Medlemmer af Veras ApS kan nu shoppe nye genbrugsvarer for deres pointsum.

Pointværdi

1 point svarende til 1 DKK.

Køb af point

Du kan til enhver tid købe tøj – også selvom du ikke er medlem hos Veras ApS. Køber du pointene vil blive tilknyttet din personlige Veras konto, og kan både bruges på verascopenhagen.dk og i Veras fysiske butikker.

Medlemmer af Veras ApS kan også købe point i forholdet 1 point = 1 DKK, hvis ikke medlemmet har nok point på sin personlige Veras konto til at foretage et køb. 

Køb af eksakt pointsum

Ønsker man som medlem af Veras ApS at supplere ens varekøb ved tilkøb af den manglende pointsum, kan dette gøres ved handlens check-out, hvor enkelte point kan tilkøbes i forholdet 1 point svarende til 1 DKK.

Veras værner om miljøet. Veras opfordrer derfor Veras’ medlemmer til at rydde ud i deres klædeskabe, inden der shoppes nyt tøj.

Det ikke tilladt for medlemmer at have købte point som er svarende til over 3000 DKK stående på personlige konto.

Oplysninger om vores behandling af personoplysninger vi indsamler om dig 

Veras ApS behandler persondata med den største respekt og integritet. Ingen personlige informationer vil blive videregivet til tredjepart. Du kan derfor føle dig tryg ved at videregive dine personlige informationer ved oprettelse af abonnement og betaling.

Vi er den dataansvarlige – hvordan kontakter du os?

Veras er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi har modtaget om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor:

Veras, Nørre Voldgade 18, st. tv., 1358 København, info@verascopenhagen.dk

Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:

Vi registrerer oplysninger om dig for at du kan købe varer, herunder Veras Markets stande, igennem Veras koncept.

Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:

Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b og f. I visse tilfælde behandler vi også oplysninger efter at have indhentet dit samtykke. Dette vil du være blevet særskilt informeret om i forbindelse med at vi har indhentet samtykket.

Kategorier af personoplysninger

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig

Almindelige kategorier af personoplysninger: Navn, adresse, e-mailadresse, fødselsdato og telefonnr.

Modtagere eller kategorier af modtagere

Vi videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart.

Opbevaring af dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger i det tidsrum, du har en profil på Veras.

Retten til at trække samtykke tilbage

Vi kan behandle visse personoplysninger baseret på særskilt samtykke fra dig. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor i punkt 1.

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt. Det påvirker heller ikke behandlingen af personoplysninger der jf. pkt. 2 ovenfor behandles på andet grundlag en samtykke.

Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling

Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring. Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet 

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Indkøbskurv
Opdaterer ..
Din indkøbskurv er tom.
Mit Veras ()

Velkommen til dit Veras

Altid dejligt at se dit kønne ansigt i swappen! Dette er din genvej til ubegrænset adgang til vintage- og genbrugstøj.